Bilförvaring

Leasingbilar och tjänstebilar av olika slag är smidiga när de rullar, men ibland bromsar de upp logistiken när de ska bytas ut, när någon medarbetare slutar eller när bilen av annan anledning hamnar på parkeringen utanför företaget. Oavsett anledning hjälper vi er med hanteringen!

När en tjänstebil tas över av ny medarbetare

En medarbetare slutar och efterträdaren ska ta över tjänstebilen. Det kanske dröjer en tid innan övertagandet kan ske. Om bilen inte kan stå kvar på er parkering  erbjuder vi förvaring på en av våra buffertparkeringar tills överlämning kan ske. När vi hämtar bilen hos er går vi igenom den och besiktigar den innan vi kör den till buffertparkeringen.  Självklart ser vi till att den är tankad och tvättad inför slutleverans till er nya medarbetare. Behöver bilen köras till en annan ort så ordnar vi det. Vi kan även se till att eventuella fel åtgärdas,  som till exempel:
  • Lack av stötfångare
  • Spot repair, såsom dörruppslag
  • Byte av vindruta
  • Lagning av stenskott
  • Biltvätt
  • Rekond

Besiktning med hjälp av skadekatalog

En skadekatalog är ett verktyg där du som kund och HMTA listar olika typer av skador. Vi kommer överens om olika skadors omfattning, vad som ska åtgärdas och till vilket pris. Skadekatalogen används sedan som standard när vi besiktigar era bilar. På så sätt har både ni som kund och vi kontroll över både kostnader och vad som ska åtgärdas. Exempel på skador som regleras i en skadekatalog: Bilen har ett stenskott som är 9 millimeter i diameter. Eftersom kunden och HMTA kommit överens om att stenskott mindre än 10 millimeter ska lagas så görs en lagning. Hade stenskottet varit större hade rutan bytts ut. Bilen har en repa på ena framdörren. Eftersom repan är ytlig och inte gått igenom ner till plåten kan den poleras istället för att lacka om hela dörren. Detta sparar både tid och pengar för kunden. Genom att använda en skadekatalog som standard sparar både ni och vi massor av tid på att slippa ringa och maila fram och tillbaka när vi ska komma överens om en skada ska lagas eller inte och till vilket pris. HMTA har en standardmall för skadekatalog som vi anpassar utifrån era önskemål. Tydlighet som förenklar för båda parter!

Vill du veta mer?
Ring oss: 08-209 219
Maila oss: kundtjanst@hmta.se

Om du är befintlig kund kan du boka direkt via vår portal.

Provkörning

Internlogistik

Distansinköp

Specialtransport